Archiv článků

Kompletní sekce o cestě po Makedonii

12.11.2023 10:29
Severní Makedonie 2023

Naše trasa + praktické informace Makedonie

12.11.2023 09:47
Naše trasa: https://mapy.cz/s/barajovupa přelom září/říjen byl optimální termín - výhoda "po sezóně" a pro nás i z pohledu počasí a teplot. Přes den max asi 27°C, v noci bylo minimum 3,5°C, častěji ale v noci přes 10°C  spaní na divoko nikdo nikde neřešil, jedinnou nepříjemností byl...

Makedonie: Kavadarci - Veles - letiště Skopje

16.10.2023 23:18
Kavadarci jako město nás mile překvapilo. Je tu čistěji než jinde a dá se tu slušně nakoupit i najíst. Akorát do centrály vinařství Tikveš jsme zapomněli zajet. Škoda, jejich vína koštujeme v průběhu cesty v malých 2dl lahvích, které se dají běžně koupit v obchodech. Na výjezdu z města ještě...

Makedonie: Kičevo - Prilep - Kavadarci

16.10.2023 23:17
Z Kičeva vyjíždíme za odpoledního pařáku. Navzdory teplu nám to sviští, asfalt je kvalitní a projíždíme rovinou mezi kopci.Míjíme několik vesnic s tureckými vlajkami, mešitu s nezvykle zlacenými vrcholy 4 minaretů a zrušenou prodejnu Beko. Zrovna ráno jsem četl o etniku Torbešů, nebo také...

Makedonie: Ohrid a okolí

05.10.2023 21:10
V Kičevu zajiždíme nejprve na oběd a pak do předem vyhlídnuté autopůjčovny. Je to vcelku specifické místo, víc opravna než půjčovna. Nejdřív nám místní chlapík na ulici "poradí", že je v neděli zavřeno. Nedáme se odradit a po chvíli kromě 5 psů potkáváme i kluka, který asi zrovna rozebral motor....

Makedonie: Národní park Mavrovo a okolí

04.10.2023 08:09
Z vesnice Vrutok vyjíždíme brzy ráno, čeká nás delší stoupání k přehradě Mavrovo (1250mnm). Začínáme polní cestou, kterou se dostaneme na hlavní silnici na jih. Místy tlačíme ve 2, Víťa jde s námi pěšky. Ale kopec mě tak nestraší jako občasné trnité větve a další ostružiní pres cestu. Tohle je...

Makedonie: Tetovo - Gostivar

04.10.2023 07:53
Z Tetova vyrážíme na jih směrem na Gostivar. Kolem poledne začíná být docela teplo. Přejezd údolím Polog po západní straně (po úpatí pohoří Šar Planina) není moc příjemný. Je tu vpodstatě souvislá zástavba, trochu provoz a celkově to chce stálé soustředění. Také "neviditelné" retardéry nepomáhají...

Makedonie: Skopje - Tetovo

04.10.2023 07:32
23.9.2023Příprava kol, vozíku a všech zavazadel do krabic v týdnu před odletem je klasická noční můra hodná co nejrychlejšího vytěsnění z hlavy. V opačném případě bychom už nikdy nikam s koly neletěli. V den D ale máme 3 krabice po 30kg připravené, to je veskrze pozitivní stav. Na Norimberském...

28.9. autem Mostar - Jablanica - Blidinje jezero - Tomislavgrad - Gradiška

05.10.2021 22:41
28.9. autem Mostar - Jablanica - Blidinje jezero - Tomislavgrad - Gradiška Do Mostaru přijíždíme kolem 4h odpolední, je tu celkem slušné vedro. Doprava ve městě se nezdá býti vyřešena úplně efektivně a parkování pro neznalé a šetřivé je zlým oříškem. Nakonec končíme u nějakého soukromého...

23.9. Kolo Neum - Stolac - Nevesinje - Prenj - Potoci

04.10.2021 21:49
23.9. Kolo Neum - Stolac - Nevesinje - Prenj - Potoci Zpátky v sedle projíždíme zemí nikoho, kolem jen porost pichlavých keříků, nízkých stromků a skály. Není nám zrovna zima. Před Stolacem najíždíme na novou širokou asfaltku a užíváme si výhledy na skoro liduprázdnou krajinu. Provoz skoro žádný....