Archiv článků

Francie - Savojské Alpy (Auvergne-Rhone-Alpes)

04.09.2016 12:03
28.8.-1.9.2016 Sjezd z Galibieru na sever je příjemný. Zhruba v půlce ho přerušuje osada Valloire a krátký výjezd na Col du Telegraph. Valloire má 1300 obyvatel a 17000 ubytovacích míst pro turisty. To mluví za leccos. Následující sjezd do údolí řeky l'Arc je plný serpentin, které mě fakt baví....

Francie - Provence II. - Alpy (Provence-Alpes-Côte d'Azur)

30.08.2016 15:58
Od města Sisteron pokračujeme na severovýchod klidnými údolími. Objevuje se tu opět "normální" tráva a v krajině se celkově vyskytuje více zelené barvy. Denní maximum je "jen" 26,5°C, ale obloha je celý den čistě modrá a slunce docela intenzivní (nadm. výška 600-1000mnm). Provoz je zanedbatelný,...

Francie - pekelná Provence I. (Provence-Alpes-Côte d'Azur)

30.08.2016 15:57
Provence nás vítá vůní. teplomilných borovic, kterou známe ze středomoří. Šlapeme pomalu na východ směrem k Mount Ventoux. Míjíme olivové háje a  četné vinice. Na první pohled to vypadá jako réva rostoucí z kamenolomu, ale jak se později dovídáme, kameny v noci vyzařují akumulované teplo, což...

Francie - za teplem do údolí Rhony (Auvergne-Rhone-Alpes)

18.08.2016 10:06
Uz ve sjezdu z Central Massif si všímáme fíkovníků, později vinné révy na zahrádkách a ještě níže pak palem a cypřišů. Čemu se zhola nedá uniknout je středomořská vůně vzduchu. Před městem Aubenas nakupujeme na trhu, je tu trochu chaos, ale stojí to za to. V centru města je klid a příjemný stín pod...

Francie - v kopcích Central Massif (Auvergne-Rhone-Alpes)

18.08.2016 08:54
Další region nás vítá zpočátku mírnými stoupáními. Provoz na vedlejších silnicích třídy D a spojovacích silnicích je opět téměř nulový. K večeru se nám otevírá první výhled na Massif du Sancy - hřeben s nejvyšší horou centrálního masivu. Moc dobře se mi dnes nejede, myslím že si navozuji lehkou...

Francie - přes Limousin na úpatí Central Massif (Akvitánie-Limousin-Poitou-Charentes)

18.08.2016 08:52
Vzhledem k teplému a slunečnému počasí si dnes po poledni dáváme několik hodin pauzu. Místní mají siestu, my se válíme na louce. Posléze obouvám zalepené tretry, které mi zlepšují náladu. Dopoledne to v civilních botech také šlo, ale s nášlapy je to prostě lepší. K večeru se kocháme krajinou a...

Francie - spící střed (Centre - Val de Loire)

18.08.2016 08:50
Dál na jihovýchod jedeme poblíž hranic regionů Centre-Val de Loire a Akvitánie-Limousin-Poitou-Charentes (pozn.  podle staršího administrativního členění jsou to Centre a Poitou-Charentes). Půl dne nám prší (teplota 17°C), což dělá větší radost Martince než mě. Loučíme se s vinicemi, příštích...

Francie - Země na Loaře (Pays de la Loire)

18.08.2016 07:16
Do dalšího regionu vjíždíme kolem poledne. Celý den je pod mrakem a jede se parádně. U města Gorron se při hledání stojícího kamenu s Martinkou lehce ztratíme. Později ale nacházíme jeden druhého i menhir na louce pod lesem. Dále na jihu projíždíme les Foret de Mayenne, kde je překvapivě dost...

Francie - Vylodění v Normandii

18.08.2016 07:14
Cesta trajektem do Cherbourgu trvá přes 4,5h. V polovině cesty je vidět jak na Británii, tak na Francii, ale ze břehů je vidět jen širé moře. Vylodění v Normandii probíhá hladce. Němci po nás nestřílejí, takže bych řekl že to jde zcela nádherně:-) Přístav je poklidný, dámy z trajektu se...

Z Oxfordu k La Manche /From Oxford to the English Channel

27.07.2016 13:07
Z Oxfordu vyjíždíme pozdě odpoledne takže k vesnici Avebury se dostáváme až příští den. Martinka má defekt následkem trnu. Později si trénuje pád v nulové rychlosti s tretrami zacvaklými v pedálech. Dáváme si i trochu terénu, nejprve jedeme po "hřebenové cestě v oblasti North Wessex Downs AONB...