Výjezd, Great Glen

03.07.2016 08:42
For short english version please scroll down

V den D jde skoro vše podle plánů. Jen namísto ranního odjezdu řešíme půl dne letenky na září. Zabalíme a jsme připraveni k odjezdu v 16 30. Vzhledem k délce dnů to ale nevadí. Inverness se s námi loučí stejně jako nás před 13 měsíci přivítal - deštěm. Tahle stylovost se nám líbí.
Celý večer jedeme kolem JV strany jezera Loch Ness. Střídá se déšť se slunkem a je to celkem idylická cesta s nulovým provozem. Ve Foyers si odskočíme k vyhlídce na vodopád. Kolem 9. kempujeme v asi 300mnm, teplota spadla z denních 15°C na 9°C.
Druhý den si přispíme a vyrážíme až v 11. Přejíždíme zbytek kopce a svezeme se dolů do Fort Augustu. Tam stojí kolona aut, čekají až se otočný most stane znovu mostem - lodě v Kaledonském kanálu mají očividně přednost. Nakupujeme trochu jídla a pokračujeme po cyklostezce 78, která v těchto místech zároveň pěší cestou zvanou Great Glen Way. Místy jedeme podél průplavu, místy po bývalé železniční trati přeměněné na stezku. Povrch je trochu měkčí a fouká to přesně proti takže přesun je to pozvolný. Počasí se během dne mění nesčetněkrát, létem bychom ho ale nenazvali. Pohledy do krajiny jsou ovšem náramné, jsme sami překvapeni přestože jsme tu jeli několikrát v minulosti autem. Pohyb na kole má prostě nesrovnatelně vyšší kochací potenciál:-)
Kolem jezer Loch Oich a Loch Lochy potkáváme jiný český pár na kolech - na dovolené ve Skotsku. Dojíždíme na druhý konec dlouhého údolí zvané Great Glen (velke udoli:-D) a míjíme poslední řadu zdymadel. Loučíme se s krajany ve Fort William, nakupujeme a zjišťujeme, ze trajekt na druhý břeh zálivu již dnes nejede. Stejně už chceme zakempovat takže vyjíždíme nad město a během dnešního 8. deště stavíme stan na nerovném plácku nad cestou. Denní teplota kolem 12°C dnes v noci příliš neklesá.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Great glen was rainy but great. We did it in 2 days, camping near Fort Augustus. We were pleased by the beautiful views while cycling (it doesn't look as good while driving car) and by the cycling way no. 78. No technical issues or anything else  wrong, just this kind of summer is somehow unfortunate :-D