Z Oban na ostrov Arran

07.07.2016 17:49
For english please scroll down

Ráno to vypadá slibně, ale sotva usadíme pozadí na sedla začíná pršet. Projíždíme město Oban, vypadá zajímavě, ale vzhledem k počasí jen nakupujeme a šlapeme dále na jih. Ačkoliv pořádné hory jsme nechali za sebou již včera, po rovině to zrovna není. Tentokrát vynecháváme cyklostezku a jedeme po silnici A816. Provoz je mírný. Míjíme farmy na chov ryb, jsou to velké kruhové klece nedaleko od břehu. V jedné z nich chovají duhové pstruhy, v jedné takové kleci jich je až 60 tun, za 18 měsíců vyrostou z délky asi 15cm do více než půl metru - alespoň dle jednoho ze zaměstnanců.
Krajina je velmi členitá a extrémně zelená, kapradí a odpařující se voda v nás budí dojmy jako bychom byli v tropech. Tedy, nikoliv již naše oblečení. Dnes se ale otepluje až na 15°C a dokonce se na obloze objevuje významná bleděmodrá trhlina. Zastavujeme a sušíme co se dá. Po obědě zdoláváme kopec se sluncem v zádech, takže na vrchu se z nás pot jen řine. Myšlenky na léto ale okamžitě zahání mrholení a neuvěřitelná zima v nadcházejícím sjezdu. Ano, stále jsme ve Skotsku.
Projíždíme městečko Kilmartin (nikoliv Kill Martin) a zastavujeme se u "stojících kamenů" pod ním. Někdo je tu postavil 3400 let před námi. Je nejen fascinující, že tu stále stojí, ale také že ten někdo věděl o astronomii asi více než my. Cítíme se tu příjemně a jelikož máme pocit, že by nás odtud nemusel nikdo vyhodit, ustanovujeme si opodál dnešní nocležiště.
Ráno vypadá opět slibně, oblačnost je vysoko a téměř žádný vítr. Pár km po výjezdu nicméně začíná pršet, zřejmě abychom nevyšli ze cviku. Dnes se déšť nebude chtít vzdát téměř celý den. Teplota padá z ranních 15 na poledních 12°C, vlhkost musí jistě atakovat 99%, kontinentální obyvatelé jakými jsme i my nad tím jen kroutí hlavou. Nakupujeme a obedváme v Tarbert, hned poté si oblékám zimní cyklistické kalhoty protože je nehorázná zima. Přidáme 2 kopce a přijíždíme k přístavu trajektu na ostrov Arran. Není tu vůbec nic kromě jakési kryté zastávky, která se nám ale dost hodí.
Trajekt jede asi 30min a stojí 2,80 GBP/os, kola se vozí zdarma. Na chvilku za sebou necháváme britskou "pevninu" a jedeme vstříc hornatému ostrůvku Arran.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Near Oban we stay at a Warmshower host. The town of Oban looks really cool, what a pity that it is raining again. We continue south along the A816. The traffic is light and scenery really nice. I think so far I like this stretch the most since our start in Inverness. Not so much the weather, even though we got some minute of sunshine today it is still bloody cold, windy and humid. I think my next article will be called: "Why Scotland is not the best bike-touring destination" :-D
We are camping near a standing stone site behind Kilmartin (fortunately not Kill Martin). It has got a great and peaceful atmosphere, we really enjoy it.
The next day cycle is less enjoyable. The temperature is dropping to 12 degrees, it is raining and blowing headwind. I still like the hills as they warm us up but my legs don't spin like locomotive's wheels as yesterday. We are taking a ferry to Arran, it costs 2,80GBP/pers and takes half hour. The isle of Arran looks magical from the deck.