Velká Británie

Z Oxfordu k La Manche /From Oxford to the English Channel

27.07.2016 13:07
Z Oxfordu vyjíždíme pozdě odpoledne takže k vesnici Avebury se dostáváme až příští den. Martinka má defekt následkem trnu. Později si trénuje pád v nulové rychlosti s tretrami zacvaklými v pedálech. Dáváme si i trochu terénu, nejprve jedeme po "hřebenové cestě v oblasti North Wessex Downs AONB...

Northampton, Oxford

23.07.2016 23:07
For english please scroll downJedna věc se nám na cestování na kole obzvlášť líbí: rychlost. Třeba dnes jsme se dostali z venkovské Anglie za 15 minut do západní Afriky. Předměstí Northamptonu nevypadá jako nějaká chudinská čtvrť, ale náhlá změna etnika nás překvapuje. Projíždíme městem a...

Z Yorku na jih/ South of York

23.07.2016 23:05
For english please scroll downZ Yorku vyjíždíme po cyklostezce na jih. Krajina je velmi rovná a místa v příštích dnech nám budou splývat. Cesta celkem ubíhá, ale záživnou bych jí rozhodně nenazval. Poprvé kempujeme asi 40km za Yorkem. Stáčíme se ještě kousek na východ, abychom se vyhnuli zalidněným...

Yorkshire Dales, York

17.07.2016 10:40
For english please scroll downKrajina národního parku Yorkshire Dales se jistě musí líbit malířům - zvlněný terén, kamenné zídky, pastviny a stromy, v pozadí kopce s plochými vrcholy. Počasí je dopoledne pěkné, ale během dne dostáváme několik prudkých přeháněk, kdy teplota padá z 18 na 13 stupňů....

Cumbria, Pennines

14.07.2016 13:04
Anglie nás vítá deštíkem a zpočátku rovinou. Hned první cedule ukazuje na místo s názvem Englishtown (Anglické město) :-) Jsme rádi, že jsme včera jeli do večera, na dnešek nám zbylo ještě 80km. Spaní máme domluveno přes warmshowers ve vesničce Milburn, hned na úpatí pohoří Pennines. Líbí se nám...

Galloway a imaginární hranice/ Galloway and the imaginary borders

12.07.2016 13:35
For english please scroll downZpět na "britské pevnině" v Ardrossanu se ocitáme v jiném světě. Máme pocit jako bychom přejeli do "východního" Skotska. Pryč je klid a malebnost vesniček z Arranu. Není to tu ani klidné, ani zvlášť hezké, vlastně se nám zdá, že je to nejošklivější skotské město, které...

Ostrov Arran

10.07.2016 09:46
Ostrov ArranVystupujeme z trajektu v městečku Lochranza. Omrkneme tu zříceninu hradu a poté jedeme na internet, kafe a zákusek do návštěvnického centra místní destilerie. Martinka už si žádala kafíčko asi 3 dni, dnes jí je tudíž vyhověno:-)Přidáváme další výživný kopec směrem na východ a jsme...

Z Oban na ostrov Arran

07.07.2016 17:49
For english please scroll down   Z Oban na ostrov Arran   Ráno to vypadá slibně, ale sotva usadíme pozadí na sedla začíná pršet. Projíždíme město Oban, vypadá zajímavě, ale vzhledem k počasí jen nakupujeme a šlapeme dále na jih. Ačkoliv pořádné hory jsme nechali za sebou již...

Z Fort William do Oban

07.07.2016 17:48
For short english version please scroll down   Z Fort William vyjíždíme na Glen Coe po hlavní silnici A82 v domněnce, ze v neděli bude nízký provoz. Nu, možná někde jinde, ale rozhodně ne tady. Nechápeme, proč si tu alespoň nepostaví pořádné široké silnice, když se beztak nedopravují...

Výjezd, Great Glen

03.07.2016 08:42
For short english version please scroll down   V den D jde skoro vše podle plánů. Jen namísto ranního odjezdu řešíme půl dne letenky na září. Zabalíme a jsme připraveni k odjezdu v 16 30. Vzhledem k délce dnů to ale nevadí. Inverness se s námi loučí stejně jako nás před 13 měsíci...